Alla inlägg den 16 april 2009

Av jenny - 16 april 2009 09:55

Jag vet inte jag...Kanske är det dax att sadla om helt...Jobbade igårkväll, blev inkastad på en helt ny avdelning pga att ingen av oss som skulle jobba hade delegering (?) fattar inte varför en människa som jobbat i 19 år inte har delegering, men jaja...Hamnade på avd bredvid, kände mig helt ny igen, men man har ju talförmåga så det var ju bara att fråga sig fram hela kvällen....Det är inte det som är problemet...


Det är ju alltid jobbigt att vara ny på ett ställe, och nu ska jag ju dessutom lära mig ett helt nytt tempo..Det finns massor med tid til att slappa & bara hänga med åldisarna, men jag känner mig lat när jag gör det..Jag är så van att jobba på i hög takt för att hina med innan passet är slut, nu sitter man sysslolös i en timma rätt vad det är..


De andra jobbar ju på i sin takt, gör sina sysslor som jag inte har kommit in i än...Det känns som om jag hela tiden måste "fråga om lov"...."Ska jag göra nåt?" "Kan jag hjälpa till?" "Kan jag sätta mig med X?" "När ska jag ta rast?" "Kan jag ta en cigg?" Jag har kommit på mig själv att tom dra mig för att gå på toa utan att kolla om det är ok..


Känner inte igen mig själv riktigt...

Sammanhållningen bland personalen är bra, dom emellan, men det är ingen som pratar med mig...Man får känslan av att man bara är ivägen..

Mina bästa polare på jobbet är liksom vårdtagarna, och jag har dessutom inte riktig koll än på vilka som är dementa liksom =)

Iofs, jag kan ju tjata om samma saker varje dag då =) Ingen som minns....

Äh, det blir kanske bättre...

Men jag tror nog att jag ska söka mig vidare....Känns trist liksom...

Jag gruvar mig för att gå dit idag, ska jobba 12-21....Snart helg iaf, bara imorgon kvar....

Och grått är det ute också...Näe, dra täcket över huvudet vore skönare...

Tjing..

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards