Alla inlägg den 2 april 2009

Av jenny - 2 april 2009 19:25

...på nya jobbet...Gick galant, fick beröm inför chefen idag, alltid skoj att få uppskattning =)

Jag är fortfarande förundrad över tempot på jobbet, man har alltså typ 4 brukare att ansvara inför under sitt arbetspass, och så det övriga jobbet, typ lunch, fika, middag, tvätt & städ....Men som idag på förmiddagen så bakade vi i vårat kök, och på eftermiddagen var det modevisning i stora samlingsrummet....Vårens mode i seniorkläder visades upp av chefen, sköterska och 2 kollegor...Tanterna var jättenöjda & glada och några av dom shoppade lite nytt till garderoben =)


Efter det fick jag sällskap ut på vår altan av en herre i rullstol som var sugen på lite frisk luft och vårsol...Det var varmt i solen och på stenplattorna kom en liten nyckelpiga och gick förbi =)

Ja, jag kan ju inte säga att jag saknar stressen i Sundsvall...


Däremot önskar jag att det var närmre när jag hör om en vän som mår skit, det känns långt bort för en kram ,men jag tänker på dig och jag vet att du är stark, du måste bara tro på dig själv mer, du är bäst! Love u <3


Imorgon ska jag jobba kvällen och sen är det ju helg...Lördagen ska vi nog fira med lite taco´s tror jag, och förhoppningsvis är det fortfarande fint väder så vi kan vara ute lite också...


Pratade med syrran idag, Michelle satt i bakgrunden och surrade, hon tyckte att jag skulle logga in på msn ikväll så vi kunde chatta =D Hur cool är hon inte? Va, 7 år liksom...Älskade trollunge!

Jag hoppas att jag får besök av vänner & familj snart...Jag känner nu att man verkligen tar varandra för givet när man bor nära, men när det är 4 timmar bort så saknar jag er kopiöst ibland....

Men men, det är ju trots allt BARA 4 timmar med bil, det har ju kunnat varit värre...


Nu blir det soffmys, jag hör att Thomas börjar avrunda sagostunden så snart sover barnen...

Tjing!


Ps. Jag har en länk till min "gamla" kollega Lillemor, och på hennes sida idag kan man se bilder på hur fint hon har gjort i min gamla lägenhet =) Man blir ju nästan tårögd =) Jag önskar henne all lycka & en härlig sommar i parken... Ds.



Såhär såg det ut i fjol sommar då jag & Jocke spenderade en lördag eftermiddag i "min" park =D

Fantastiskt!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards