Alla inlägg den 22 april 2009

Av jenny - 22 april 2009 19:29

Jag har sökt till en utbildning/anställning inom kriminalvården i stockholm....Kanske det är min grej?

Att få jobba med människor utan allt söl som tillkommer inom äldreomsorgen...Ska även skicka iväg en ansökan som portvakt/vaktmästare på rättspsykiatriska enheten....Måste göra nåt nytt!

Nu blir det soffläge, Älsklingen har precis satt upp en cool armatur i vardagsrummet som han är MYCKET nöjd med =)

Imorgon ska jag jobba igen, har ju varit hemma med sjuk huvudvärk, inte riktigt bra än, men jag måste få ihop lite timmar till nästa månad...

Ja, det är väl det som har hänt idag...

Tjing!

Av jenny - 22 april 2009 07:51

...med jordens huvudvärk, som började redan igår....Hade feber igår kväll också, men jag har det inte värst...Darling är helt svullen om ögonen, och har fått bihåleinflamation...Han ska till läkaren idag....Usch & fy...

Återkommer med rapport framöver här...


Har börjat kolla buss till Sundsvall också, inför nästa helg...Tänkte åka upp ensam denna gång då Darling har barnen då, och jag behöver vara "barnfri"...Passar ju bra då =)


Det tar på krafterna att bli "extravuxen" i ett varannan-vecka-2-barn-hem..Jag är inte på väg att ge upp, men jag behöver andas lite...De är 3 & 6 år gamla, de är liiite mer skrik, bråk, slagsmål, ovänner än vad jag är van med i min vardag....Dessutom känns det för tidigt för att säga till, så det blir att jag kliver undan istället, stänger in mig i vårat sovrum, på med tv & dator, lite musik och flyr...

Men då medför ju det att sambon tar åt sig...Det är ju inte hans fel ELLER barnens fel att jag är som jag är...Jag har helt enkelt aldrig gillat barn, och jag har aldrig velat ha barn, av den enkla anledningen att jag är för ego, jag trivs i mitt lugn...


Var 7:e lärare tar antideppresiva/lugnande tabletter för att klara sitt jobb..Undra varför?

Ja, så så får det bli...En helg i Sundsvall med Lilla My & Lindis Pindis (som har börjat "Twitta" , jag ska länka till henne, om det går?)


Ha en skön dag!


Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards