Alla inlägg den 14 april 2009

Av jenny - 14 april 2009 15:42

Skulle ju rapportera påsken:

Fredag: Bilar upp till Gävle, lastar ur, tar en promenad på stan, hamnar på en pub som T har jobbat på förut, sitter där och käkar, ölar & myser ett par timmar...Får sällskap av en gammal vän till T, fortsätter till Bishop´s för en öl, sen ett kvickt stopp hemma för lite extra smink och ett glas rött innan vi traskar ner på en bar på stan, tidig kväll hem, typ 01-tiden...

Lördag: Traskar ner på stan för lite shopping, kläder & smink & skor stod på agendan, hittade allt till min stora förtjusning...Fick fika-sällskap av 2 kompisar till T som bilat upp från sthlm över dagen, tog en promenad till en jättefin park vid Gävle-ån ( eller vad den heter..)

Hade både videokamera & stor-kameran med oss upp till Gävle och det här är vad vi fick till...

"2 ynkliga bilder på mobilen, sen blev det inget mer fotande i Gävle...

Iaf...Lördagen fortsatte med att vi blev bjudna på middag hos en kusin till T, som bodde jättefint "på landet" med höns, katt & getter ( inga bilder där heller...)

Hem till "stan" igen, och fullkomligt dog på soffan, vi skulle väl egentligen träffa T´s bror på stan, men vad ska man säga? Vi är gamla....

Söndag: Vaknade pigga & fräscha, tog en biltur till Hamrånge och fick älgstek där hos T´s mormor, fruktansvärt gott! Vi var båda glada att vi inte var bakis, så vi verkligen kunde njuta av middagen =)

Åkte hemöver mot Märsta igen vid 16, och då var det "high chaparall" efter E-4an, för tydligen så skulle andra påsk-firare också hem....Och alla hade bråttom, men ingen kunde köra - Håll i hatten!

Jaja, vi kom hem iaf =)

Den lediga måndagen spenderades i Uppsala, IKEA, Plantagen,Lekia och Jysk fick lte pengar av oss, och vi fick en färdig balkong och presenter till Lilleman som ska firas med kalas på lördag....

Så...Det var vår påsk =) Hoppas ni också har haft det bra!

Kramis

Av jenny - 14 april 2009 15:29

Har ju sagt att jag ska lägga upp bilder på vårat hem, så varsego`:

Hyfsat nöjd när den där kom upp =)

Om-målat i köket, vitt såklart...

Mycket mys i badrum, älskar att ha badkar igen =)

Vardagsrummet....

Och så ett ut mot hallen....

Sovrummet är INTE om-målat ännu...:

Och då har vi mitt älsklingsprojekt kvar..Ballis!

och naturligtvis, för barnens skull (huhum...eller..?) måste man ju plantera nåt när man har så stor och fin balkong med mycket sol =)

här ska det komma luktärter och blommor för fjärilar,

och det här tänkte jag ha i gräddfil till potatis & matjesill nån sommardag när vi käkar lunch här ute =)

Och Maria...Jag har planerat för en mysig vin-kväll så fort du kommer ner =) och Linda, barnens våningsäng är bokad för dig till KristiFlygar-helgen!

Jag lägger inte ut nån bild på barnens rum, av olika skäl, och en toastol har ni sett förut...


Välkommen hit till oss, slå en signal innan ni dyker upp så kan jag slå igång kaffet =)

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards