Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

symaskiner & påskris

Av jenny - 29 mars 2010 11:43

Jag gjorde slag i saken! Jag köpte mig en symaskin, äntligen!

Jag har velat ha en ny sen mamma´s gamla husqvarna åkte på tippen, 2 ton tung & trasig för 100:ade gången....Nu blev det en AEG, enkel modell med 23 program ( som jag nu måste lära mig...hmmm..) som jag tyckte var billig 990 spänn på Elgiganten, tack så mycket & väkommen hem =)

Så nu är min datorhörna även min syhörna =) Härligt va?    


I övrigt så har vi spenderat helgen i Gävle...Lite skoj med makens bror, bl.a Guitarhero ( ganska svårt & frustrerande...) & sen hälsade vi på T´s farmor, som var en otroligt härlig dam, ett rivjärn på 87 år, mycket skoj att få träffa henne! Hon berättade historier om såväl T som liten men även om Pitt-Ellen & dagliga livet för en 87-åring....Olika frågor från oss besvarade hon med: "Och det frågar du mig?" Som inte minns nåt längre" och så skrattade hon glatt =)


Idag kommer barnen, så dom blir här i påskveckan....Har pyntat lite iaf :


Darlingen  har ännu inte hittat lösningen på arbete & samarbete med barnens mor, men det kommer väl snart....Hoppas jag, mest för hans skull, då jag ser hur det tär på honom...Älskade make! Jag önskar jag kunde ge dig lösningen....


Nu ska jag sy lite, ska nämligen göra gåvor till min kommande systerson/dotter, som min syster bär omkring på i drygt 10 dagar till =)

Det ska bli ett bäddset till barnsängen & så håller jag på att knåpa ihop en mobil, en sån som hänger över vaggan liksom...Bilder kommer senare....

Har fått ett jättefint "gravidkort" på henne men det törs jag inte lägga ut, men det är ett sådant kort som jag skulle vilja  ta på mig själv om jag får bli gravid igen....suck.... 


Önskar er en skön påskvecka!

Tjingeling!

 
 
Terese M

Terese M

29 mars 2010 17:20

Hej Jenny!
Måste bara skriva att ni ser ut att ha så fint där hemma! Kram

http://teresemattson.bloggplatsen.se

 
jenny

jenny

29 mars 2010 18:05

Men va gullig du är =) Tack!

http://jennylind76.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards