Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av jenny - 3 augusti 2011 18:12

Som så många andra så väljer jag ofta att fokusera på det negativa på jobbet, och det gör ju saker & ting så mycket tyngre.

Idag skickade jag ett mejl till Uppsala kommuns kvalitetsansvarige med lite nytt om just min arbetsplats.

Och när jag satt där & skrev ner allt det fina vi har gjort med våra gamla, under längre tid & nu under sommaren, så fylldes jag med stolthet.

Vilken härlig känsla det är!

Jag blev helt plötsligt medveten om allt det vi faktiskt gör utöver det som förväntas i vårat yrke.

Hur vi fyller deras liv med spännande saker, roligheter i vardagen & hur vi sprider glädje med enkla medel.

Det behöver inte vara avancerat. Vad gör dig glad? Nyplockade sommarblommor på köksbordet kanske? Färska kryddor till maten? Lite musik, nåt svalkande att dricka i ett fint glas, medans du njuter av solskenet på balkongen....Nybakat fikabröd till kaffet,  ett urvädrat rum till vilan, kanske lite nagellack på tårna? En promenad i parken & kanske plocka några smultron att stoppa direkt i munnen? Sommararbetande ungdomar som kan klinka lite på en gitarr & sjunga några strofer ur en låt du känner till, fast det skiljer så många år emellan er.

Ett nystädat rum, en stund att prata & äta en glass tillsammans? En klapp på kinden, en kram, ett skratt att smittas av...

Ja jäklar, idag är jag så stolt över mitt jobb & mina kollegor som är de finaste människor som finns, de som ger av hela sitt hjärta!

 

Ovido - Quiz & Flashcards