Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av jenny - 21 augusti 2011 16:16

Söndagsmorgon med hela familjen lediga måste ju maxas, så frukosten idag fick bli nybakade scones med marmelad & ost, juice & kokta ägg    God morgon!

Efter frukosten drog vi iväg på dagens uppdrag...En stekgryta till vår planerade älgstek middag  idag...Vi har inte haft nån, men nu införskaffade vi en blå från IKEA.

Det bästa som fanns när jag var liten var mammas söndagsmiddagar med älgstek, eller rådjur eller hare....Men vilt var det nog varje söndag iaf...Lyxigt som fan & det måste man ju nästan låta barnen också få som tradition...Familjetid med god mat, härligt!

Jag älskar att fota så här kommer en bildserie av läckerheterna:

älgkött från mormor  bryns i nya grytan & får sedan puttra med grönsaker        i en timma minst....

Tillbehör ska man ha också, jag gjorde egen pressgurka, supergott till! Och sen naturligtvis syltlök & svartvinbärsgelé...          

Ett annat måste är ju kantarellstuvning!   Indra kollar till    kokta morötterer!

  En lite whiskey till kocken också =)

                     

Det färdiga resultatet blev fantastiskt!! Såå gott & barnen önskar detsamma nästa gång....

  Supersmarriga SuperSöndagsmat!

Imorgon är det måndag, jag är ledig i 2 dagar till dock....Indra börjar tvåan imorgon, hjärtat har massor med jobb hela veckan & jag längtar som en tokig tills på fredag då vi äntligen åker hem för lite familjemys i Sundsvall!

Jag är fortfarande rökfri, 8 dagar nu....Kämpar på.

Nu blir det soffmys resten av kvällen, med undantag för en efterrättsfrossa( gammaldags vaniljglass med hallon & blåbär ) i köket när maken har vaknat ur matkomat....

Trevlig söndag på er!

Ovido - Quiz & Flashcards