Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av jenny - 16 augusti 2011 08:46

Jag har fortfarande inte rökt ett bloss sen i lördagskväll.

Vid tidigare rökstopp så har jag laddat med nikotinersättare, typ tuggummin & plåster, men den här gången kör jag helt utan, rakt av bara.

Abstinensen har uteblivit på nåt vis....Jag har inte haft några utbrott ännu, inga fruktansvärda sug heller...Jag tror att det är väldigt mentalt det här. Psykiskt alldeles.

Jag har inte en enda gång sagt att jag inte får röka för att jag har slutat, jag säger att jag har valt att inte röka sen i lördags.

Känns bättre så. Känns som mitt eget val varje gång.

Jag jobbade ju extra igårkväll, med massor med stressiga situationer som vanligt, & bara en gång kom tanken på en lugn stund för mig själv på ballis. Då bjöd jag mig själv på ett glas kall Loka i köket istället. Gott.

Just nu fikar jag frukost & dricker en kopp kaffe. Det blir typ 1 kopp om dagen nu, istället för 7, då kaffet är väldigt kopplat med cigg för mig. Får börja med nyttigt te istället =)

  Önskar er en skön dag!

Ovido - Quiz & Flashcards