Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

"Hej! Har vi hälsat?"

Av jenny - 22 augusti 2011 13:38

"Öh, näe det tror jag faktiskt inte.....Jenny, hej ( skakar hand)

"Ja, hej -----! Jag är mamma/pappa till ----  (ler stort) "Vilket barn är ditt?

"Ja, huhum....Inget faktiskt...Eller jo såklart, ett, eller rättare sagt min man har sitt barn, eller iaf ett av de två barn som han har, i den här klassen.....(känner rodnaden stiga över kinderna....Som vi har, dumhuvud!! Åh, va svårt det här är!)

"Jag är alltså  Indra´s Bonusvuxen"

 

Finns det ens ett ord som heter så? Bonusvuxen....Jag vet inte jag, men en sån är jag nuförtiden.

En vikarierande förälder, en ställföreträdare, en extra sån där vuxen människa i ett barns liv.

Och idag fick jag helt ensam möta denna underliga ras som föräldrar i grupp blir....Vi har klassens duktiga, klassens clown, klassens nyaste, klassens danska, och så har vi faktiskt de som har bytt fruar med varandra. Jo, det är sant...Barnen har genom klassen blivit syskon....Varannan vecka....

Ja, det var en spännande förmiddag....Huvudsaken var att Indra var glad att få träffa sina gamla klasskamrater, & den nya killen som kom idag.... Vi käkade medhavd picnic-lunch innan jag lämnade henne vid linbanan ( som de faktiskt får åka på nu när dom går i 2:an....ok, ok, men det ser iaf högt ut!)

               

Att få stå & fnissa med tjejerna medans gamla klasskillar såväls om nya klasskillar cirkulerar omkring & tjuvlyssnar med spända öron.....Krita på tavla.....Barndom....

  Linbanan som 2:or faktiskt får åka på (när man går på stor-fritids...)

klara  färdiga    åk!!

En bra första skoldag, tror jag bestämt.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Ovido - Quiz & Flashcards