Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av jenny - 22 oktober 2008 22:13

”Det är inte särskilt troligt att skadan har uppkommit på sätt som Andrea Wahlgren har gjort gällande, men Kennet Lindberg (vittnande läkare) som har stor erfarenhet av att bedöma misshandlade personers skador, har inte uteslutit att Andrea Wahlgren om hon har varit starkt upprörd och använt stor kraft, själv kan ha orsakat skadan... Åtalet för misshandel i fastigheten XX, Stockholm, skall därför ogillas.”


Det här kan man läsa i Aftonbladet......


Artisten Daniel ”Papa Dee” Wahlgren dömdes i dag till dagsböter på 70 á 120 kronor för att ha knuffat in sin hustru Andrea Wahlgren i en husvägg.

Efter en festnatt hos fotomodellen Emma Wiklund på Teatergrillen i Stockholm anklagades Daniel Wahlgren för att ha släpat sin hustru upp för trappan och sedan misshandlat henne. Men detta frias han alltså helt ifrån av Stockholms tingsrätt.


Han anklagas alltså för misshandel, det finns vittnen, det kan heller inte uteslutas egentligen att han var den som höll i det omtalade blockljuset som hustrun fick skallskador av...

Vad är det för fel på folk?  Varför är det här så jävla uppblåst egentligen?

För att han är känd?


Sånt här händer ju varje dag, överallt! Dina grannar, dina familjemedlemmar, dina kollegor....Överallt..överallt...


Kvinnan envisas med att det var hon som slagit sig själv....Och? Det har kvinnor gjort länge....Tagit på sig skulden alltså....Hon är ju livrädd för att bli lämnad...av honom...Vem är hon då liksom?


Såna här kvinnor är ingen utan sin man...Dom har ingen egen identitet, dom har ingen självkänsla, dom har inte styrka & trygghet att klara sig ensam i livet....

Det är det första dom här männen tar ifrån dom!!


Varför ens älta detta mer? Hon stannar, han fortsätter, kanske lite mer i smyg nästa gång, men livet går vidare liksom...

Man håller masken utåt, man hittar på förklaringar och sen spenderar man all tid åt att övertyga alla runt omkring att det inte var så farligt...


Jag var en av dom...Jag förklarade bort, jag tog på mig skuld....Jag höll masken utåt...Inuti var jag helt knäckt...

Jag satt i rättegång två gånger, men fick ta emot hans vrede tre gånger..

Sista gången han slog mig, så rann det över...Jag jagade honom ut ur lägenheten medans han försökte få på sig sina kläder...Jag såg köksknivarna i knivstället när jag sprang förbi köket....Jag tänkte tanken...Nu jävlar har du förnedrat mig för sista gången!


Skillnaden är att jag hade en spärr...Det hade inte hunnit tära sönder mitt psyke så pass att jag ryckte med mig kniven i farten och gjorde slut på svinet, men det var så jag tänkte....

Det vet inte han...Det vet inte många....


Bli inte förvånad den gången Hon hjälper sig själv, för att slippa sitta i det svenska rättsystemet och plågas som ett offer ,utan hellre väljer att sitta där som en gärningsman, men med en känsla av trygghet...


Man sväljer till en viss gräns...Så är det...


Det jag undrar är....Kommer det bok om några år nu? All heder till Graaf, jag tyckte hon var stark som kom ut som ett offer...Det är tufft gjort!


Jag vet inte jag...Man behöver olika lång tid och man väljer alla olika slut...Jag undrar hur det går för Henne....


Jag har tv:n på i bakgrunden....Det är Världens härligaste män, jag hörde att den här killen skulle varit med egentligen..Det var ju synd för honom att den här lilla fadäsen kom emellan då....


Äh, jag vet inte jag, jag bara ordbajsar lite....Våld föder våld...

Av jenny - 22 oktober 2008 20:43

...är att man inte vet vem som läser dom och tar illa upp....I min presentation skriver jag att det är upp till var & en att läsa, men att det i slutändan bara är mina tankar & mitt sätt att ventilera på.. Har precis publicerat en kommentar i ett tidigare inlägg  som kommer från nån som jag har skrivit om...Jag är ledsen att jag trampat dig på tårna och jag hoppas du reder ut din situation, lycka till!

Anledningen till mina starka reaktioner över den här människan är att jag tycker om henne, men föraktar hennes situation & beslut för att jag har levt i en sån relation tidigare, och därför behövde ventilera...

Det har inget med människan att göra och jag är glad att hon skrivit en kommentar tillbaka så att andra får läsa hennes känslor med...Det var en ny upplevelse för mig...


Nu var det inte därför jag skulle skriva ikväll, men jag var tvungen att kommentera bara...

Jag håller nog fan på att bli sjuk jag...Jag frös som fan i morse när jag vaknade och fryser fortfarande...Har som ont i kroppen liksom, inte kul alls...Har ju tagit extra skift i helgen så jag vill inte missa dom! Behöver pengarna till min tatuering ju...Ska ju göra klart den här nu så att det är klart till sommaren liksom =)

Näe, jag kryper tillbaka under täcket igen..Ha en skön kväll!

Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards