Alla inlägg under september 2008

Av jenny - 30 september 2008 18:28

Tjoho! Nu har jag äntligen bokat tid med Ernie! Den 14:e oktober ska jag köra i lite ink i kroppen =)

Jag ska fylla i och fortsätta på min vänsterarm, så Ernie har fria händer som vanligt..Det ska bli så skoj!

Har varit ledig idag, och bara varit duktig, gjort räkningar, ärenden, städat, tvättat och nu ska jag nog avrunda med en promenad....


Har hört om en vän som mår dåligt..Spelar ingen roll vem det är, jag vill bara säga att om man är beredd att kämpa så finns det utsträckta händer överallt, man måste bara våga lite på folk...


Hade inget mer idag, jo förresten, jag har plockat ihop alla papper från rättegången, alla brev från fängelset, och ska lämna dom till en vän som har lovat att bränna skiten åt mig...Burn, Baby, burn!

Nu ska jag äntligen få lämna allt det här bakom mig på riktigt, en gång för alla, nu ska han väck!


Mår fint idag, känner mig glad...Det var bara det =)

Ciao!

Av jenny - 23 september 2008 21:23

Nya foton, ny frilla, samma gamla jag....


frisyr höst -08


Svårt att fota sig själv, men jag tänkte att jag måste ju visa nya frippan =)


Efter ett tag blir man ju less på att greja....och då blir det såhär:


Gaahh!!


hahahaha  Psycho!  I know =)


Håll till godo mina vänner, nu ska jag sova!

God natt, sov sött, vakna blött.....zzzzzzzzzzzzzzz

Av jenny - 23 september 2008 12:57

Fattar du att vi missade en Smalare än Tord-kväll i lördags? Vi som trodde att Aveny skulle va folktomt.... fick höra nu att det varit bra med folk och SÄT...Vilken jävla miss!

Fast jag hade ju skoj ändå, naturligtvis, men nästa gång kanske vi ska kolla upp saken lite närmre innan vi dömer bort nåt =) heheheh


I övrigt kämpar jag på inne på kontoret idag, har fått lite kritik om mitt arbete, men skulle vilja svara med ett:

Far åt helvete då!

Om ni tror att ni kan göra ett bättre jobb än mig, varsågod! Ni får gärna ta över mitt slit här =) Jag sitter och kämpar med att få ärenden att gå ihop, trots personalbrist, samarbetsproblem, noll back-up från chefen, jag jobbar för oss, mot systemet, jag trollar & jag trixar på bästa tänkbara sätt samtidigt som jag ska försöka jobba med er ute på fältet med våra vårdtagare, OCH...Jag får inte en krona mer betalt för det hela!!!


Jag ligger sömnlös vissa nätter & planerar i huvudet, jag är konstant stressad, irriterad, trött & less...Om ni tror att jag gillar att ha det såhär, så tror ni jävligt fel! Jag skulle också bara vilja släntra in på jobbet, ta mitt arbetsblad, göra bara det jag absolut måste, aldrig behöva ta extra ansvar, aldrig tänka åt nån annan och bara kassera in månadslönen...

MEN, jag har nåt som inte ni har... Ansvarskänsla och en vilja att förbättra vår arbetssituation....Så, som sagt, om ni tror att ni kan göra ett bättre jobb än mig, i fucking dare you, bring it on or shut the hell up!!!


Ha åtminstone vett & etikett nog, råg i ryggen nog, att ta upp erat skitsnack med mig än att springa till chefen ( som ni också snackar skit om ) och gnälla som små snorungar som fått fel leksak i parken...

Verkligheten, kära kollegor, är att ni inte klarar av nåt annat än att gnälla och störa er på varandra....Patetiskt!


Usch! Det där var dagens skopa skit!


Ikväll efter jobbet ska jag äntligen få en dos av Andreas & lite endorfiner, och det ser jag fram emot...Som fan =)


Ciao, loooosers!!

Av jenny - 22 september 2008 19:08

Har äntligen tagit en Jenny-kväll...Hem efter jobbet, lagade middag, diskade, in i duschen och ansat allt möjligt, och äntligen dolt mina grå med en ny dos av Espresso hårfärg från H&M...Olivbodybutter på torra trötta ben, nynoppade ögonbryn, lackade tår, filade fötter...Åh, härliga jag!

Ibland måste man bara slå av dator, mobil och hemtele, och slå på en skön skiva och bara vara med sig själv lite =)

Har en lång vecka framför mig, är redan trött på att vara på jobbet, orkar inte älta allt hela tiden, vill inte skvallra, surra skit och gnälla, men man hakar ju på alla andra...Jag försöker verkligen, men grupptryck "is a bitch"

Hjälp! Ett nytt jobb tack!

Nu blir det soff-mys =)

Ciao!

Av jenny - 20 september 2008 21:29

Jag & Maria skulle inhandla bakfyllemat på Alnö´s fina pizzeria Apolo =)

Väl därinne inser vi att det inte bara är restaurangnamnet som är lite galet stavat, även menyn...



Ny het

Markuss kebab pizza

isberg  sallad  lök

vit  löksås  fefferoni 

efter gredning


Jag vet inte jag, men innan man trycker en rätt proffsig annons, kanske man borde dubbelkolla med nån som kan språket lite bättre...

Jag vill varken ha isberg eller vit löksås på min pizza, då jag förmodar att isberget smälter under "gredningen"


Vi hade väldiga problem med denna skylt och svårt var det att dämpa dom hysteriska skrattanfallen...Jag hoppas inte Achmed tog illa upp =)

Markuss som har hittat på denna angenäma rätt, borde ju också vara upprörd då många kanske inte vågar prova hans fina kebabpizza...


Efter paltkomat som följde av 2 Vagabondo, så kände vi att våra upprörda känslor måste lugnas med hjälp av vin ikväll...Då Maria bara hade gåvo-vin hemma, så valde vi den flaskan med högst procent i, enligt Linda-modellen och begav oss genast in till stan igen...Bra procent, hittade även övergivna öl & cider i kylen sen igår...Dom slank oxå ner =)


Nu ska vi på Dallan innan dom tar betalt i garderoben =)


Tjing!


Av jenny - 19 september 2008 12:05

Jösses, jag måste nog stressa lite mer idag...Jag har ju lovat fiskdamm & ballonger ikväll till mina vänner och det har jag inte hunnit fixa än...

Oj ojoj..Många måsten i eftermiddag, men kul ska det bli =)

Ikväll ska det partajas, vi ska äta gott, dricka alkoholhaltiga drycker, dansa, flörta, skratta, skvallra, sen ska jag förmodligen ringa Mr.T.....Vill ju träffa honom faktiskt....Jag skriver och skvallrar imorrn!

Ha en skön fredag alla!

Ciao!

Av jenny - 18 september 2008 22:03

Fan, va kul det ska bli imorgon! Jag & Maria har varit och klippt oss ikväll hos en jätteduktig tjej, vi är båda nöjda & glada! Imorgon blir det partaj  iaf och jag ser fram emot det jättemycket, ska bli kul att gå ut med brudarna och få gå på 30+ dessutom, alltid skoj =)

Så nu har jag städat lite, ska hinna färga håret efter jobbet imorrn också, sen kommer de första partybrudarna vid halv sju nånting, lite käk, mycket alkohol och ett sjuhelvetes partyhumör! Tjohoo!

Nu måste jag dundra i säng, hade besök igår, så det blev sent i säng....Igen.. Mysigt dock, fast mina kollegor blir nog trött på mig när jag är sen varje dag...Förlåt...

Bilder & skvaller kommer att publiceras under helgen =)

Have a nice weekend...I sure will ;)

Ciao!

Av jenny - 16 september 2008 21:12

Har idag varit på utbildning och sen tränat armar på gymmet...Fick en present av min PT Andreas och jag vet inte om det kanske är en muta för att jag inte ska hoppa av eller om han bara är så gullig ändå =) Jag fick ett par träningshandskar!! Jättebraiga och jättefina, svarta med rosa detaljer =) Jag har den bästa PT:n!! Men sen körde han hårt med mig i gymmet igen, han ger liksom en morot innan piskan åker fram igen =)

Tack så mycket igen, Andreas, jag är överförtjust i mina fina handskar!!

Lättaste sättet att få en tjej att träna, köp henne lite snygga accesoarer =) hahaha


Har ikväll kockat ihop en jättegod indisk gryta, tikka masala med kyckling, ärter, potatis, lök & så ris till, superbt!

Var det nåt positivt jag fick med mig av mitt förra katastrofiska förhållande så var det det iaf, ett gott recept....Fast jag gör den bättre än honom, fast han kallar sig kock....pfft....

Han verkar äntligen ha fattat vinken iaf, jag har nekat hans vännerförfrågan på FB typ 3 gånger nu, och nu är det nog 6 dagar sen han skrev nåt....Kommer på mig själv med att INTE tänka på honom ens...Känns jävligt skönt, och jag är såå glad att han har flyttat härifrån!

Good ridence to bad rubish....eller nåt sånt =)


Imorgon blir det kontorsjobb, träna ben på lunchen och sen tvättstuga och städning på kvällen, måste ju snygga till här innan fredagens baluns =)

Och by the way, mina kära vänner, jag väntar fortfarande på svar på inbjudan jag skickade!! hmmm...Skärpning! Måste ju veta hur många vi blir som ska äta och så...Kom igen, skicka mejlsvar nu! Seså!


Nu ska jag läsa lite bloggar innan sängen kallar på mig...Sov inte hemma inatt så det ska bli skönt att krypa ner i tid ikväll.....Även om det är mysigt att sova borta också =) Ännu bättre att vakna med nån....Nice!


Godnatt mina små tussar!!

Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards