Alla inlägg under oktober 2008

Av jenny - 31 oktober 2008 22:11

Har haft Maria här ikväll...Käkat gott, druckit massor med läsk(?) och glott på tv....Noppat & färgat bryn, lackat tår och fingernaglar, bara slappat...

Ska upp 6 imorrn och jobba, så nu ska jag strax krypa ner under täcket...

Imorgon blir det förfest i Haga hos Linda´s kusin, sen blir det Aveny, ser fram emot en buskväll med brudarna...Maria ska på förkrök på Alnö, så henne möter vi upp i stan sen...


Har precis laddat hem The Pinks greatest hits, det är allt för sällan man strosar längs memory lane =) Försökte även hitta shakin Fredrik, men han var svårare att få tag på...Satt på min vägg när den tiden begav sig, jag var lite småkär i honom, hihi...Det finns bara en barndom att minnas tillbaka på, och jag hade ju ingen cool storebror som kunde influera mig med WASP, KISS, Twisted Sisters osv....Så då blev det The Pinks alltså =)

Rätt coolt det med.....Tur att det inte bara var jag...


Jag var förresten även småkär i Tom Selleck som liten, Magnum PI....Och inte att förglömma David Hasselhoff, Nightrider....

Men min stora idol väldigt länge var ju Michael Jackson, the king of pop...

Fick inte åka på hans konsert dock, jag hatade pappa för det, så min första konsert var med New kids on the block faktiskt.....Jag var då kär i Donnie Wahlberg, Linda var kär i Jordan och Pernilla i Joey, hahahaha =)


Det var väl strax efter det som man började växa upp och sluta förälska sig i idoler...Man hittade närmare objekt och de flesta ska vi inte ens tänka på...

Man tyckte nog att man var rätt häftig i kängor, bomberjacka, trasiga jeans...Man rökte munbloss ( satt & övade på ett litet paket Prince i Lillskogen en eftermiddag, höll inte på att hitta hem då jag blev så satans rökfull...) man åkte moppe (luktade konstant bensin....) tänkte även klippa mig som Cyndie Lauper (tuppkam med rakade sidor...) men då sa mamma nej...på skarpen!


Ja jösses...Det var tider det...The Pinks...I love it =)

Nu ska jag sova, gonatt!

Av jenny - 30 oktober 2008 22:41

Har jobbat ikväll, med Jannica , vilket alltid är trevligt, men har haft en sån förbannad träningsvärk! Det är helt sjukt alltså...Tog en promenad i morse ( vaknade 07.52 på sovmorgon.....) och jag fick gå väldigt sakta...Ser ut som om jag har blivit straffkn-llad i röven ungefär när jag går...

Jag har alltså inte det, utan jag har ridit....På häst...Stor häst...(se tidigare inlägg..)

Tack syster för lånet av "ponnyn"


Stackars Jannica har alltså fått dragit omkring på mig ikväll, kört bilen från dörr till dörr typ =) och så halt dessutom....Jobbig kväll...

Men nu har jag fått däcka i soffan iaf, och imorgon får jag sova igen...ledig!


Måste fixa graven imorrn också, inför Allhelgona...Klart att mamma ska ha lite blommor och ljus omkring sig...Det är ju såå fint på våra kyrkogårdar denna helg, stämningsfullt liksom...

Maria hade fixat lite dekorpumpor som jag ska hämta imorgon...


Fredag kväll ska spenderas med Maria...Vi ska käka lite god mat, och ha tvättstuga =) Jag ska ju upp 06.00 på lördag för att jobba...

Ja, det var väl allt för idag, nu ska jag brottas med soffan!

Hej på er!

Av jenny - 30 oktober 2008 08:23

Igår var det Maria´s tur att gadda sig hos Grim....Jag var nog mer nervös än vad hon var och det gick ju jättebra =) Jag lägger ut lite bilder här :


inte nervös alls


så kör vi....

Efter lite ritande och planerande så kör han igång....


spännande....

Det är så läckert att få kolla på när konstverket blir till...


skitball!


Det färdiga resultatet är så snyggt!!

Jag tror att Maria var skitstolt när vi åkte därifrån...Den blev grymt snygg och det är coolt att köra en hel vad på en gång, snyggt Tjejen!!!


Hem till mig i all hast ( med sommardäck på Maria´s bil...) för jag skulle ju käka med jobbet och tacka av Monica som ska sluta....Stressar iordning mig hemma och iväg...God mat, trevligt sällskap, jätteskoj att Maria och Kicki var med och Fatima spanade på lammkött =)

Tidig kväll dock, var hemma strax före 23, och när jag kom hem blev jag så glad, för Gulle-Maria hade diskat innan hon drog iväg.....Puss på dig!!

Som singel är det ju inte ofta det händer om man säger så =)

Men jag undrar om det är en baktanke...Kanske jag måste diska hos henne nästa gång jag är där, och det kan ta tid det ;)

Näe, nu blir det en kaffe, en dusch och kanske en sväng på stan...

Om jag inte slår ihjäl mig på vägen ner, halt som fan när jag gick hem igår kväll, man har väl inte vant sig vid is & snö än....

Hej så länge!!

Av jenny - 29 oktober 2008 13:08

Sitter på kontoret idag och tur är väl det....har svårt att gå idag...Har en fruktansvärd träningsvärk i min rumpa och insida lår..Helt sjukt!

Går som en cowboy känns det som =)

Men jag hade så himla skoj medans jag var ute på den där enorma hästen så det är helt klart värt det...Kanske borde göra det oftare dock, så jag slipper ha så här ont varje gång =)

Hade en skön myskväll igår med god mat & trevligt sällskap...Gick på jobbet med lätta steg i morse....Trots att det var svinhalt!


Jösses, nu är snart vintern här..brr...Känns gruvsamt på nåt vis, fast man vet att man klarar kylan så tar det emot att ta fram dunjackor, vinterkängor och diverse andra attiraljer som hör årstiden till....


Snart slutar jag för dagen och ska möta upp Maria hos Grim...Idag ska Maria gadda sitt ben!! hihi jag tror att jag är mer nervös än henne faktiskt =) Har med kameran, så jag ska lägga upp bilder nån dag framöver...


Ikväll ska vi dessutom ut & käka med jobbet, för att fira av Monica som ska sluta hos oss, tyvärr....Hoppas på en mysig, kul kväll iaf...

Jaja, back to work!

Ciao!

Av jenny - 28 oktober 2008 17:26

Har haft en fantastisk dag! Var med upp till stallet och red idag =)

Ok, jag är inget proffs, men det är väldigt långt mellan gångerna jag rider så bilderna kanske inte ser så seriös ut, MEN...Jag är jättestolt över mig själv! Att jag ens klättrade upp på den bjässen...Curry är över 1.80 mankhöjd, men så snäll och go =)

Tack syster för en skitskoj dag, även om jag kommer att förbanna dig imorgon när jag inte kan gå ordentligt ( har redan lite ont i rumpan...)


Håll till godo med lite foton...Ciao!


galopp galopp


...å andra hållet...


proffset =)


familjen återvänder helskinnad...


klart att Tussungen ska rida med =)


Så ska en ledig dag spenderas! Tack, tjejer!  Pöss & kram!

Av jenny - 28 oktober 2008 10:31

Har ledigt idag, skönt! Ska precis dra iväg till stallet med syrran & Mimmi, ska bli härligt att spendera en dag i friska luften med familj, djur & natur...Länge sen nu, och jag behöver det, kanske mer än vad jag tror...Har fått höra fler än en gång på sista tiden att min blogg är lite skev...Och ja, kanske är det så...Kanske att jag målar upp en snevriden bild av mitt liv, men ta det inte så allvarligt..Däremot så har jag tänkt lite på karma och sånt....Jag tror att jag måste bli så mycket mer positiv i min inställning till saker & ting, våga lita på att goda ting kan ske, och gör det inte det så var det väl inte menat den gången, men kanske nästa....

Jag måste vända mitt tänkande och jag ska försöka med det redan nu =)


Nu ska jag hoppa i långkalsongerna och mössan för snart kommer min skjuts, skriver mer ikväll!

Ha en underbar dag!

Ciao!

Av jenny - 26 oktober 2008 20:27

Varför kan inte livet vara som på film? Man träffar nån, man blir löjligt kär, och man lever lyckliga....blablabla.....Min absoluta favoritfilm just nu är Ps.i love you....Inget lyckligt slut, ingen lycklig början kanske heller, men sällan har man lyckats berätta en historia om kärlek på ett mer passionerat sätt...Jag vill ha det där! Ja, kanske att det bor en liten romantiker i mig, men jag vill bli löjligt kär nu! Jag är trött på att vara ensam, jag är trött på att springa ifrån möjligheter, och jag är så trött på att inte våga känna efter....


Jag vill bli "swept off my feet" jag vill känna fjärilar i magen, ett virvlande sug i hjärnan, som en tromb som rasar & orsakar kaos, men ett bra kaos...Jag vill träffa Honom!


Har jag redan gjort det men inte sett honom? Har jag nekat så många gånger till vad jag känner att jag inte kan känna längre? Har jag sumpat mina chanser till lyckan? Idag är ingen bra "singeldag"


Jag mår skit helt enkelt...

Jag träffar nån just nu, men det är ju så jävla komplicerat och dessutom är jag livrädd egentligen så jag vet faktiskt inte varför jag utsätter mig för det här alls...Han har ju barn....Fattar ni vad läskigt sånt är?

Hur kan man vara så rädd för barn som jag är...De ser rakt in i min svarta själ, och där ska inga barn vara...


Jag tror jag packar en liten väska & flyttar till Irland...Där skulle jag förmodligen bli kär flera gånger om dagen bara av att höra dialekten =)


Finns för många spöken i den här stan, finns för många misstag...

Jag orkar inte tro idag....Jag är ett tomt svart hål idag...

Jag är en dålig människa...

Jag vet det...Hur ska någon kunna bli kär i mig när inte ens jag är det?

Vem kan se på mig med kärlek i blicken när jag undviker min egen spegelbild? Vem skulle våga satsa på en tjej som hoppar högt vid minsta bevis på ömhet, som inte klarar av att våga? Ens lite?


Jag är patetisk, trött, besviken, ledsen, arg, ensam....Och jag vill vara det ikväll...Jag mår nog bra imorgon igen...Det som oroar mig är att det blir kortare intervaller på mina deppiga perioder...Krascha snart?

Det kanske beror på mörkret....

Kanske inte..


i wish.....


I still wake up every morning, and the first thing i want to do, is see your face......

I´m not going anywhere..i´m not your dad, or don´t you know that yet?


Av jenny - 26 oktober 2008 12:31

...blää...det är det enda jag har att säga idag....

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards