Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Ps. I Love You

Av jenny - 26 oktober 2008 20:27

Varför kan inte livet vara som på film? Man träffar nån, man blir löjligt kär, och man lever lyckliga....blablabla.....Min absoluta favoritfilm just nu är Ps.i love you....Inget lyckligt slut, ingen lycklig början kanske heller, men sällan har man lyckats berätta en historia om kärlek på ett mer passionerat sätt...Jag vill ha det där! Ja, kanske att det bor en liten romantiker i mig, men jag vill bli löjligt kär nu! Jag är trött på att vara ensam, jag är trött på att springa ifrån möjligheter, och jag är så trött på att inte våga känna efter....


Jag vill bli "swept off my feet" jag vill känna fjärilar i magen, ett virvlande sug i hjärnan, som en tromb som rasar & orsakar kaos, men ett bra kaos...Jag vill träffa Honom!


Har jag redan gjort det men inte sett honom? Har jag nekat så många gånger till vad jag känner att jag inte kan känna längre? Har jag sumpat mina chanser till lyckan? Idag är ingen bra "singeldag"


Jag mår skit helt enkelt...

Jag träffar nån just nu, men det är ju så jävla komplicerat och dessutom är jag livrädd egentligen så jag vet faktiskt inte varför jag utsätter mig för det här alls...Han har ju barn....Fattar ni vad läskigt sånt är?

Hur kan man vara så rädd för barn som jag är...De ser rakt in i min svarta själ, och där ska inga barn vara...


Jag tror jag packar en liten väska & flyttar till Irland...Där skulle jag förmodligen bli kär flera gånger om dagen bara av att höra dialekten =)


Finns för många spöken i den här stan, finns för många misstag...

Jag orkar inte tro idag....Jag är ett tomt svart hål idag...

Jag är en dålig människa...

Jag vet det...Hur ska någon kunna bli kär i mig när inte ens jag är det?

Vem kan se på mig med kärlek i blicken när jag undviker min egen spegelbild? Vem skulle våga satsa på en tjej som hoppar högt vid minsta bevis på ömhet, som inte klarar av att våga? Ens lite?


Jag är patetisk, trött, besviken, ledsen, arg, ensam....Och jag vill vara det ikväll...Jag mår nog bra imorgon igen...Det som oroar mig är att det blir kortare intervaller på mina deppiga perioder...Krascha snart?

Det kanske beror på mörkret....

Kanske inte..


i wish.....


I still wake up every morning, and the first thing i want to do, is see your face......

I´m not going anywhere..i´m not your dad, or don´t you know that yet?


 
 
cecilia

cecilia

26 oktober 2008 21:12

såg filmen i dag efter som jag även har läst boken..tyckte den va mycket sorglig och seg..boken är mycket bättre tycker jag

http://cecylia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jenny

27 oktober 2008 09:32

Cecilia: Jag håller med dig litegrann, boken är bättre, men är det inte alltid så? Men filmen är så bra spelad så man känner med henne...Det skulle faktiskt kunna va två olika historier egentligen...hmm...

 
Elin & Odin

Elin & Odin

27 oktober 2008 21:35

Åh vad jag grät när jag såg den filmen!

Men Odin är du väl ändå inte rädd för?! Han är iallafall inte rädd för dig... snarare väldig nyfiken på dig dom få gånger vi ses. :)

http://odins.blogg.se

 
Ingen bild

jenny

28 oktober 2008 10:31

Elin: haha, näe Odin är jag inte rädd för =) Han är för liten och så pratar han inte än...Jag är lika nyfiken på honom när vi ses, nån sorts skräckblandad förtjusning =) Han är ju för söt! Hoppas allt är bra med er, kram till er båda!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Ovido - Quiz & Flashcards