Direktlänk till inlägg 31 oktober 2008

The Pinks & fredagspyssel....

Av jenny - 31 oktober 2008 22:11

Har haft Maria här ikväll...Käkat gott, druckit massor med läsk(?) och glott på tv....Noppat & färgat bryn, lackat tår och fingernaglar, bara slappat...

Ska upp 6 imorrn och jobba, så nu ska jag strax krypa ner under täcket...

Imorgon blir det förfest i Haga hos Linda´s kusin, sen blir det Aveny, ser fram emot en buskväll med brudarna...Maria ska på förkrök på Alnö, så henne möter vi upp i stan sen...


Har precis laddat hem The Pinks greatest hits, det är allt för sällan man strosar längs memory lane =) Försökte även hitta shakin Fredrik, men han var svårare att få tag på...Satt på min vägg när den tiden begav sig, jag var lite småkär i honom, hihi...Det finns bara en barndom att minnas tillbaka på, och jag hade ju ingen cool storebror som kunde influera mig med WASP, KISS, Twisted Sisters osv....Så då blev det The Pinks alltså =)

Rätt coolt det med.....Tur att det inte bara var jag...


Jag var förresten även småkär i Tom Selleck som liten, Magnum PI....Och inte att förglömma David Hasselhoff, Nightrider....

Men min stora idol väldigt länge var ju Michael Jackson, the king of pop...

Fick inte åka på hans konsert dock, jag hatade pappa för det, så min första konsert var med New kids on the block faktiskt.....Jag var då kär i Donnie Wahlberg, Linda var kär i Jordan och Pernilla i Joey, hahahaha =)


Det var väl strax efter det som man började växa upp och sluta förälska sig i idoler...Man hittade närmare objekt och de flesta ska vi inte ens tänka på...

Man tyckte nog att man var rätt häftig i kängor, bomberjacka, trasiga jeans...Man rökte munbloss ( satt & övade på ett litet paket Prince i Lillskogen en eftermiddag, höll inte på att hitta hem då jag blev så satans rökfull...) man åkte moppe (luktade konstant bensin....) tänkte även klippa mig som Cyndie Lauper (tuppkam med rakade sidor...) men då sa mamma nej...på skarpen!


Ja jösses...Det var tider det...The Pinks...I love it =)

Nu ska jag sova, gonatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Ovido - Quiz & Flashcards