Alla inlägg den 2 september 2008

Av jenny - 2 september 2008 22:00

Har precis sett slutet på en dokumentär om en kvinna som vägde över 400 kilo..Rätta mig om jag har fel, men nånstans måste man väl börja fundera över sin situation när man närmar sig 150 på vågen? Eller förnekar man sin situation i 250 kilo till? Jag har väldigt svårt att greppa det här...


Jag väger 70 kilo och tycker att jag kunde vara lite mer tränad, därav har jag börjat träna...För att må bra i min egen kropp, och för att kunna må bra i mitt jobb och inte riskera skador osv...Men det är ju jag...

Nån annan kanske trivs bäst i att väga mer, i att ha kvinnliga kurvor ( vilket jag inte har så mycket av...) men snälla, hur kan man misshandla sin kropp, sitt eget tempel, så till den milda grad att det krävs att såga bort väggar & använda lyftkranar för att ta sig ur sitt eget hem??

Fruktansvärt helt enkelt! Och kom inte och skyll på gener & sjukdomar, för det kan inte vara många procent som kan skylla på det, det handlar om att sätta gränser, om att ta eget ansvar för sitt liv! Näe, fy...Helt oförståeligt för mig......


Nog om det! Ingen är perfekt, men man får skylla sig själv ibland....


Har jobbat i regnet hela kvällen, inte kul, men jag fick iaf jobba med Jannica, och det var ett tag sen =)

 Imorgon blir det träning med Andreas igen, armar denna gång, så nu ska jag packa väskan och gå och lägga mig!

Sov gott, mina söta vänner =)

Ciao!

Av jenny - 2 september 2008 10:04

Vet ni vad jag kom att tänka på igår kväll när jag skulle sova...När mamma var 32, som jag är nu, då var jag 14...Det var inte så konstigt att mamma var en av mina bästa vänner....Jag undrar om hon kände sig lika ung som mig då...Men jag kan inte komma ihåg att hon nånsin hade acne =)

Min mamma var vacker, på alla sätt & vis, jag kommer alltid att se upp till henne...

Jag älskar dig, var du än är, och jag vet att du vakar över oss...Gör mig en tjänst, se till syrran lite extra, jag tror hon behöver lite mer stöd ett tag, jag når inte fram till henne själv....

Det var bara det jag ville säga =)

Av jenny - 2 september 2008 09:43

Usch då....Vaknade efter en timmes snoozande, till en väldigt grå dag...Trist, men passande...Jag ska sitta på APT-möte mellan 13-16 och sen jobba kvällen, så det spelar liksom ingen roll....Men det är klart att man är lättare i själen när solen skiner =)

Måste hinna göra massa matlådor innan jobbet också, så jag har käk till imorgon på jobbet och efter träning, imorgon ska vi köra armar...

Jag har inte så himla svår värk idag, det känns bra, det är tröttsamt att ha ständigt ont, så nu ser jag fram emot träningen imorgon =)

Ja, näe, tiden går...Nu är det dax att sätta fart!

Ha en skön dag!

Ciao!

Ps. Hoppas på lite information om Ålands-kryssningen på lördag snart, typ vilken tid vi far, vart vi samlas upp, vilken bil...osv...Jaja, det löser sig väl med det också =) Ds.

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards