Alla inlägg den 20 september 2010

Av jenny - 20 september 2010 16:42

Som så många andra så vaknar man till ett Sverige i chock, rädsla & oro...Hur ska det bli? Hur ska vi lösa det här? Oy vey....

Jag funderar mer på hur blev det såhär? Hur kom det sig att svenska folket röstade på SD?

 

För egentligen spelar det fan ingen roll vilket parti som styr....Det är samma jävla skitagendor från alla håll...Lova runt, hålla tunt...Alltid...

 

När fan har det varit bättre egentligen?

Det var bättre förr...Det uttrycket hör man ju ständigt....Men hur då bättre?

 

Jag är inte insatt i politiken alls...Verkligen inte kunnig, men jag är en svensk...En arbetare...En småfolk som de flesta andra....

 

SD lovar det många vill ha...Löften om att bättra vården för våra gamla före vi tar emot fler invandrare....Alla vill väl ha bättre vård för våra äldre...?

 

Jag kan helt klart fatta grejen....Man ser sina föräldrar lida på gammeldagarna, med dåliga pensioner & höga omkostnader som läkarvård, mediciner, boenden som är svindyra....Samtidigt ser man att det byggs moskeér till våra invandrare som vill hålla fast vid sina traditioner...Man tror helt enkelt att pengarna går dit istället för till de gamla...

 

Man ser sjuka tvingas till jobb, och samtidigt hör man att invandrare inte ens behöver jobba för de får bidrag ändå....

 

Kriminaliteten då....Nyheterna basunerar gärna ut att gärningsmannen var av utländsk härkomst, eller talade svenska med brytning....Tidigare domar osv....

SD vill kasta ut invandrare som begår brott. Jamendåså, det är klart vi röstar på dom..Då har vi ju bara svenska brottslingar kvar & det kan ju inte vara många??!

 

SD har utnyttjat svenskarnas rädsla & lyckats jävligt bra..De skrattar nog gott idag...Vad de som röstat på SD inte inser är vad mer de har ställt till med. 

Det inser inte jag heller, för jag är inte insatt...Jag har bara hört....Som de flesta andra svenskar....

 

Jag har sagt det förr & jag säger det igen...Man ska ha licens för att rösta!!!

 

Ett bevis på att man fattar vad man röstar på...Det skulle inte gå såhär då..Eller så skulle det det...Jag vet inte.....

 

Den som lever får se helt enkelt...Om jorden rämnar & självaste Djävulen stiger upp & tar makten nu eller om det blir som vanligt...4 år till av varken till eller från av nåt som berör mig överhuvudtaget....

 

Jag lever, jag fortsätter se verkligheten runt omkring mig & blir matad av media med saker som gör mig mer rädd & mer osäker på om världen egentligen är god...

Suck.... Jag skyller på mediabruset & bestämmer mig för att vara mer insatt nästa gång...Kanske det här leder till nåt gott också?

 

Kanske nästa gång, om 4 år, då vet folk vad SD står för....Man kanske inser att invandrare inte är skyldiga till rädslan, politiken är skyldig. Okunnighet är skyldig.

 

Man kanske satsar på att ntegrera mer, såatt vi lär känna varandra..Alla vi svenskar i Sverige, även de nyinflyttade grannarna...

 

Vi följer med till moskeén & de dansar runt julgranen med oss....Vi fastar 1 månad & de hoppar små grodorna på midsommar, i burka & allt =)  Varför inte? Det kanske öppnar upp för olikheter, för lika respekt för varandras sätt att leva, att tro....Kanske, kanske inte...

 

Man kan ju hoppas att regering, riksdag, kommunpolitiker & småfolk lär sig nåt av denna kaosartade dag... Håller tummarna för det.

 

Ps. jag röstade inte på SD.....men jag läste deras partiprogram, ganska noga....Det fanns lockelser..... Skrämmande....Vet inte om det handlade om rädsla eller okunnighet.....Ds.

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards