Alla inlägg den 2 september 2011

Av jenny - 2 september 2011 17:36

Åh, jösses! Jag älskar ju att fota mat, & gör det ofta, men filmregissören som gjort Lyckan, kärleken & meningen med livet, han måste fullkomligt avguda italiensk mat!

Vilken orgie i tomatsås & pasta, blandat med rött vin i mängder....Som han på videoteket sa igår "se till att du är mätt innan du ser den här filmen"

jag blev iaf helt förtjust i den här filmen! Fantastiska bilder, underbara känslor, & djupa tankar att känna igen sig i... Om du, som jag, hade missat den, se den genast! Men som sagt, se till att inte vara hungrig innan =)

Häromdagen lagade vi fiskgratäng...Alldeles för sällan vi gör fisk, men det är ju så gott!

  Helt vanliga torskblock, räkor & blåmusslor i ett hav av grädde, persilja & havsalt....

Barnen fick bestämma idag, och då blev det Sveriges national-fredags-rätt:

  Yummi & soff-döden är ett faktum!

Idag på min lediga dag så häckade jag i soffan i 4 timmar på morgonkvisten.... Fick ju låna 2 klassiker av en kollega på jobbet:

  Åh, va härligt! Massor av 80-tals minnen...Frisyrer, kläder, smink...Ljuvligt! Tack Janne för lånet!

Nu har jag landat i soffhörnet & här blir jag kvar ikväll....

 

Tandvärken har släppt faktiskt, så skönt, men maken är riktigt krasslig...Höstinfluensa på gång möjligtvis...? Brukar vi drabbas av vid denna tid på året....Jaja, lugn & fin helg med familjemys är planen iaf.

Ha de gott ni med....Puss!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards