Alla inlägg den 12 september 2011

Av jenny - 12 september 2011 15:52

Jag har idag, sovit, slappat, sett Skäringer, skrattat, sminkat mig, spatserat på byn i ett ärende, sorterat bilder i datorn, suktat efter min man, surrat skit med en god vän, snyggat till mina blommor, spillt vatten i hallen, skött om disken i köken, snaskat smågodis i soffan...

En bra dag med andra ord!

 

           

 

Nu väntar jag hem maken & så kommer barnen ikväll, det är dags för barn-veckan!

Solen skiner så eventuellt blir morgondagen fin, fast då är jag inbokad på möte på jobbet... Får byta tid mot tid, då jag måste hämta barnen på onsdag....Maken har fått tid på Huddinge för en första konsultation innan borttagandet av den trasiga tanden....Jag väntar ännu på min tid.....Gruvsamt....Uschiamej......

  Dags att börja skala potatis kanske?




Av jenny - 12 september 2011 10:58

Och min jobbhelg är över, igen...Det är alltid gruvsamt att ha 22 timmar jobb att se fram emot över lördag & söndag, men det går rätt fort faktiskt...Och nu är det 3 veckor till nästa lördag på jobbet, bara en sån sak.

Iaf så spöegnar det idag, igen på ledig dag, och åter igen så gör det absolut ingenting.

Jag har vaknat till denna morgon, efter väckning av kommunalarbetarna med maskiner i parken naturligtvis i vanlig ordning, med Mia Skäringers föreställning Dyngkåt & hur helig som helst.

Se den. Läs också boken. Har sagt det förr & säger det igen, fantastiska människa!

Ärlighet, rättframhet, sårbarhet. Hon säger allt det vi andra håller tyst om. Från plågsam barndom på Svensson-vis till grym tonårsperiod av tillåten våldtäkt för bekräftelsens skull... Vidare in i misslyckandets våldsamma vuxen värld där föräldraskapet stöts & blöts. Relationer av alla de slag nagelfars & genom allt detta tragiska så ler jag.

Igenkännande.

Vi har alla varit där. Se den säger jag bara. SVT Play till 10 oktober.

Hitta fler artister som Mia Skäringer Myspace Music

Nu ska jag göra min klar för dagen = mysbyxor på, minimalt med smink & enbart för ett kort  ärendes skull, håret i fläta & inte alls många måsten förutom mys i soffan.....

Tjing!





Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards