Alla inlägg den 6 september 2011

Av jenny - 6 september 2011 20:22

Stort grattis till Maria & Per som idag fick träffa sin nya familjemedlem, Marias 3:e flicka, Per´s första flicka men andra barn...Nu är de en härlig familj om 6 personer, 4 tjejer & 2 killar.

Det blir härliga tider i husvagnen i vinter & campingsemestern till sommaren blir nog en utmaning det med. Ni är så söta hela familjen & jag längtar efter att få träffa lillan....

Sommarens sista rosor blommar vid parkeringen, luften kändes klar & fin i morse....Hösten är här nu & jag njuter av det..... Är ledig torsdag & fredag innan min jobbhelg & det spelar ingen roll vilket väder det blir.....Vid sol blir det promenad med kameran, vid regn blir det film eller bok i soffan....Älskar höstens brist på måsten....Bara vara....

Fick en försenad födelsdagspresent i posten idag...En neccesär från Marimekko som svärmor postat till mig, gulligt! Tack så mycket söta du!

På jobbet har jag fått en elev, inte fullt lika skoj....Överambitiös, ivrig som få, men har aldrig jobbat i vården förut = Bromsa, bromsa, ta det från början....

"Det viktigaste i omvårdnaden är att ha koll på avföringen"

Det krävs många år i vården för att ha koll på den hemligheten....

"Alla gubbar har rätt till ett slätt & nyrakat ansikte varje morgon"

Du får många nya vänner på att kunna det....Uppskattat.

" Blanda in lite humor för jösse namn!"

Lite jargong lättar upp stämningen för alla...

" Nej, det där är inget liggsår, det är en gammal människa, de har skavanker"

Och det värsta du någonsin kan säga till en vårdpersonal är:

"Är det alltid såhär lugnt?"

Näe, det är aldrig lugnt för en ansvarstagande ordinarie som har full koll på allt som faktiskt ska göras, anledningen att det är lugnt är att hon har valt att blunda för vissa måsten för att inte stressa dig på din första dag. Om du jobbar i vården idag & tycker att det är ett lugnt jobb, då gör du inte ditt jobb helt enkelt.

 

  Japp, vi kan!

Nu är det godnatt, imorgon ska jag lära eleven allt om vikten av naglevård, varje dag!

Tjing!

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards