Alla inlägg den 13 september 2011

Av jenny - 13 september 2011 11:04

Några bokstäver sammansatt till ett skönt ord, som faktiskt ger lindring bara av att tänka det... Som ger andrum & eftertanke bara av att se det i skrift.... Som ger mig lust att prova.

Mindfulness


Jag har ju gjort det förr, varför inte nu?

Det är ju så skönt att bara vara, i nuet, men jag har inte haft tid...

Fast jag har så mycket tid att jag inte vet vad jag ska göra med den ibland....

Är det inte underligt vad lätt man väljer bort det som är bra för en, & så svårt det är att välja bort det dåliga i livet....

  Kärlek / J

Av jenny - 13 september 2011 09:08

Har massor med grubblerier i huvudet nuförtiden...Är gråtmild som fan...Vet inte vad det är riktigt, kan inte sätta fingret på det....Jag är ju lycklig egentligen. Jag är bara lite vilsen....

Har ju tidigare också haft tendenser att villa bort mig i det stora Tänkandet...

  Vad är ett gott liv? Hur lever man livet på bästa vis? 

Arbetslivet känns så fruktansvärt tråkigt & tungt att stanna kvar i 30 år till...Jag har redan problem med ryggen & det kommer inte bli lättare när man blir äldre i kroppen.   Lägg till stress på det så är det ju i princip bara att skriva testamentet nu. Utbränd & slut i kroppen, pensionär vid 67 (för man har inte råd tidigare) & då har man väl redan börjat utveckla Alzheimers, så då har man kanske 10-15 år av förvirring att se fram emot innan man får ge upp & slå igen ögonen....

  Vad är andlighet? Vad är trygghet?

Hur når jag min inre styrka egentligen..? Jag kan skymta den därinne nånstans, men jag når inte ända fram liksom...Vill känna det inre lugnet, kunna koppla av, koppla bort.

Jag har kunnat det en gång, men nu är det borta för mig....

  Vad är en familj? Vad är viktigast?

Har bestämt mig för att inte skaffa barn. Eller har jag det? Vi har ju 2 redan, makens sedan tidigare liv, det får väl räcka det. Vi trivs ju med friheten att vara bara vi 2 när barnen är hoss mamman. Vi satsar på oss två varannan vecka. Gör det vi vill. Men vad vill vi? Kommer jag ångra mig? Jag tror inte det, jag har ju aldrig egentligen velat ha barn överhuvudtaget.

  Jag är inte självmordsbenägen. Jag är ok. Jag har bara väldigt mycket snurrandes just nu, & för mycket ensam tid att gräva ner mig i.

Jag behöver en guru. Jag hade ju en, men han har jag också tappat bort.

Kan inte bara någon klok jävel ge mig en livskarta & en kompass!

  

Egentligen skulle detta bara bli ett inlägg om frukost, & en trevlig dag....

Iaf en bra start på denna dag      

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards