Alla inlägg den 9 december 2008

Av jenny - 9 december 2008 11:40

Har suttit och kollat jobb i sthlm på morgonen....Det är fan läskigt att leta nytt jobb.

På sin arbetsplats har man ju en roll, en inarbetad plats i en grupp av människor. När man ska söka nytt jobb så måste man ju måla upp en bild av sig själv så att man lockar arbetsgivare att vilja anställa just mig.

Det är fan svårt.

Vad som är ännu svårare är att hitta ett jobb som lockar just mig.

Vad vill jag göra egentligen? Vill jag hamna i samma yrke? Vill jag utvecklas i min roll som människa? Vill jag prova nånting helt nytt? Och i såfall vad?

Det här kan vara min chans att "go crazy"

Jag kanske kan söka jobb på sjukhus, vårdcentraler, äldreboenden, men det jag absolut inte kan tänka mig är ett arbete som kräver att jag ska köra bil i sthlm, det skulle aldrig funka...

En annan sak jag har tänkt på är att det skulle vara jätteroligt att göra nånting helt annat...

Jag vill ju jobba med människor.

Men kanske på ett helt annat sätt. Hotellreceptionist, konferansvärdinna, säljare i en erotikshop, hehehe....

Jag vet inte jag...Det enda jag vet är att just idag hittade jag inget intressant, men å andra sidan läste jag nånstans att det varje dag ramlar in 1200 jobb..Så det är väl bara att söka vidare...

Skulle uppskatta tips på bra jobb-sökar-sidor.

Nu ska jag göra mig klar för en jobb-kväll med Soffipropp  =)

Tjing!

Ovido - Quiz & Flashcards