Direktlänk till inlägg 30 september 2011

ledig dag i bilder...

Av jenny - 30 september 2011 14:43

Vet inte varför jag bloggar längre egentligen....För vem. I vilket syfte. För det mesta blir det bara bilder ur min vardag. Mitt liv. Men med tanke på minnet så är det en kanon dagbok....

For iväg för att fota ett kinesiskt buddhistiskt tempel som ska finnas i Rosersberg, hittade inte det, men hittade de här motiven istället...

            superfin gammal mack vid järnvägen

  Efter det hittade jag vidare till Rosersberg´s slott...

          jag älskar alléer & smala synfält....

    Jättefint slott som kommer få ett picknick-besök nästa sommar....

      Fint!

Efter den strapatsen blev det lite små shopping & pynt hemmavid...

    nya ljuslyktor i silver & guld.....

    & nya i turkost till fönstren...

    & så lite "blommor" vid mini-kaminen....

  Turkos & guld tillsammans med brunt, beige & vitt, jag gillar det! Hemma-mys!

De små bilderna kan man som vanligt klicka för större bild på...

Jag har 22 timmar helgsjobb att se fram emot, resten av familjen ska bara mysa, & tydligen också baka i helgen, trevligt.

Vad ska Du göra i helgen?

 
 
Ingen bild

janet

1 oktober 2011 11:29

älskar dina bilder...speciellt de med alleerna.... :) längtar tills det kommer fler. :) ha en fin helg

jenny

1 oktober 2011 21:11

Men tack, söta du, det värmer! Ha en fin helg du med!

 
Helene Taflin

Helene Taflin

1 oktober 2011 20:44

Jag jobbar också i helgen - på förlossningen. Annars bara hemma och ta det lugnt med familjen :-)

http://www.Taflin.net

jenny

1 oktober 2011 21:11

Ah, fler som sliter för brödfödan =) Ha en skön helg!

 
Ingen bild

Maria

1 oktober 2011 22:32

Underbara bilder från macken, jag bara älskar svartvita bilder som ser lite gamla ut:)
I helgen ska jag pilla mig lite i naveln bara mellan amningar och blöjbyten och det blev en tur ut till bror oxå.

Tänker på dig i ditt springande på jobbet. Sveriges kommuner och landsting ska vara otroligt tacksam för er som springer lite fortare än andra.

Stor kram till dig! Love

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 2 februari 2016 19:17

Här i Trollebo avrundades  2015 med korvgrillarlunch och vedstapling med kidesn innan de åkte till sin mor för firande i stan. Vi fortsatte kvällen med god mat och lugn och ro, här råder raketförbud pga hästgårdarna omkring oss, såå skönt!      ...

Av jenny - 30 december 2015 17:56

Dags att summera detta år, det bästa året på länge. Och nu handlar det här om mitt år, inte Sveriges år, vilket inte var lika kul. Januari: Spenderade mesta delen av januari ett hav av flyttkartonger, men belöningen kom sista helgen i januari, då...

Av jenny - 17 december 2015 13:05

Ingen fälld älg i helgen heller...Vår lilla sessa gjorde nog sitt jobb, men lyckan uteblev.       Mina små darlings    Fick iaf massor med kvalitetstid med min favoritmänniska, syster yster     Och Farsan som var noga med att det sku...

Av jenny - 8 december 2015 20:08

Sen sist har jag hunnit med att julpynta hela huset, och maken fixade utebelysning.         Älskar att vi har vårat eget paradis på landet, ett eget hus med egen flaggstång att julpynta...Jag nyper mig fortfarande i armen ibland..Äntligen ha...

Av jenny - 24 november 2015 21:46

Från de trevande orden " skulle kanske skaffa en egen jakthund" till " hon heter Karro" gick svinfort! Sitter på fredagen och käkar middag, dricker lite vin och diskuterar för och nackdelar med valp vs unghund, i vårat fall hade vi precis fått ett ...

Fru Lind


Fru Lind om livet, lusten & längtan....Välkommen till min blogg!

Vigsel i Sigtuna Rådhus

                          

    

 

 

 


  

       
 

Bloggar jag följer

Jag skrev senast om....

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards